子どもに聴く造形:何をどのようにあらわすのか辿る

| 2023年度-2025年度 |

プロジェクトリーダー:堀田千絵(美術学部 准教授)

 本プロジェクトは、ことば依存の認識の限界を超える視座として、乳幼児期の行為とモノとの関係に着目し、「こどもに聴く」前方視的アプローチを採用し、0〜5歳児の「シールはり」の行為の軌跡を縦断的に記録・分析することで、認識の理論構築と造形の再考を目的としている。

Epistemic Formation Through Listening To Children: Tracing What is Expressed and How

HOTTA Chie(Faculty of Fine Arts, Associate Professor)

This project adopts a forward-looking approach of “listening to children,” focusing on the relationship between infants’ actions and objects as a perspective to transcend the limitations of language-dependent cognition. By longitudinally recording and analyzing the traces of sticker activity in children aged 0 to 5, it aims to construct a theory of cognition and reconsider the nature of expression through art.

ページトップへ戻る